מחקר וניתוח צרכי הלקוח
מחקר וניתוח אתרי אנטרנט נקרא - User Interface Research או בקיצור UI. זהו השלב החשוב ביותר בבניית אתרים, שכן הוא זה שיקבע איך ייראה חלון הראווה של העסק ועד כמה הוא רציני. עריכת מחקר מעמיק, לצורך ניתוח התנהגות המשתמשים, צרכיהם וטיפול ממוקד בהרגלי הצריכה שלהם יביא להשגת המטרות השיווקיות של העסק.
שלב זה כולל:
-
דיונים וראיונות עומק עם הלקוח
-
בחינה של המטרות אותם הוא מעוניין להשיג
-
בניית תסריט עלילתי של האתר על פי מתודולוגיה ייחודית
-
סקירה ואנליזה של מתחרים, וסקירת השוק התחרותי
-
בחירת הטכנולוגיה הנכונה אשר תשפיע על צריכת המשתמש
גיבוש קונספט עבור ממשק המשתמש
לאתר שלב הבנת האיפיון לעומק, מגיע השלב בו צריך לפצח את הקונספט העיצובי ללקוח. שהו התהליך בו נעשה של Brainstorming עם הלקוח, וזאת לאחר שיש הבנה מעמיקה של קהל היעד והמתחרים.
שלב זה כולל:
-
כמו שמהנדס מתכנן בית, כך יאלו יוצרים תכנון מפורט ומיפוי של האתר
-
הגדרת צורות השימוש באתר או במערכת, יצירת איררכיה וכיוון הלקוח אל המקום השיווקי
-
בסופו של דבר אתר האינטרנט שלכם צריך להיות שימושי, פשוט וזמין. אנו נמצא בשבילכם את האיזון הנכון בין שימושיות ואסתטיקה
אפיון ותכנון ממשק המשתמש
בהתאם לתסריטי השימוש הנכון של האתר וכהמשך לשלב גיבוש הקונספט, מגיע שלב האיפיון הסופי, בו מקבל הלקוח שלד משורטט של האתר, וזאת עוד לפני שלב העיצוב ובניית האתר. כלומר, הלקוח יוכל לדעת מה יהיה באתר עוד לפני שלב העיצוב.
שלב זה כולל:
-
תכנון תבנית האתר ברמה הפונצקיונלית, וזאת בהתאם למחקר המעמיק שנעשה בשלבים הקודמים
-
תכנון תבנית האתר בהתאם לצרכים השיווקיים של הלקוח ולמטרותיו העסקיות
-
עיצוב המידע ותכנונו על כל פרטיו השונים במסמך אחד מגובש
-
המסמך יכלול גם יישום נכון של seo, קידום אתרים בתוך האתר, וקמפיינים פרסומיים במידת הצורך
עיצוב והגדרת הקונספט הגרפי
גיבוש הקונספט הגרפי ייעשה על פי הזהות הגרפית והמיתוג של הלקוח. הגדרת הקונספט תתבסס על מיתוג המשכי, או מיתוג קיים של הלקוח
שלב זה כולל:
-
התאמת הקונספט הגרפי למיתוג הכללי הקיים של הלקוח. במידה והמותג הוא חדש, יתבסס על קונספט מיתוגי חדש שייקבע מול הלקוח ובהתאם לצרכיו השיווקיים
-
הקונספט הגרפי ישלב בתוכו חדשנות ויצירתיות והבנה מעמיקה של שוק האנטרנט והרגלי הצריכה שבו
-
עיצוב גרפי ייחודי ומרשים המחזק את ערכי המותג וגם לוקח אותו צעד אחד קדימה
-
יצירת זהות גרפית אשר מעניקה ערך מוסף למותג, ובמידת הצורך גם תציג אותו כמובילה בתחום
-
עיצוב גרפי של כל מסכי האתר: כלומר הלקוח יוכל לראות איך נראה האתר עוד לפני שלב התכנות
-
שלב בחירת הזהות הגרפית הינו שלב חשוב ביותר, שכן, מה שהגולש רואה בסוף זה את מה שמוצג מול עיניו ולא את התכנות המורכב שיושב ב-back office של האתר
כתיבת מסמך תדרוך והגדרות לעיצוב וניהול האתר
מסמך ההגדרות והתדרום הינו בעצם, מסמך אשר יראה ללקוח בצורה נוחה וקלה, כיצד להשתמש באתר מבלי לפגום בעיצוב המאופיין בדייקנות.
המדריך לשימוש נכון באתר כולל:
-
הנחיות גרפיות וגדלי כל אלמנט עיצובי באתר, כגון: שימוש נכון בממשק הניהול והזנת תכנים, הזנת גדלי תמונות ובאנרים בצורה נכונה, גריד ותרשים זרימה של האתר, איך לייצר טבלאות הצורה נכונה, איך לעצב כפתורים בצורה נכונה, שימוש נכון בניוזלטר ובניהול משתמשים וכדומה
-
הנחיות לעיצוב ושימוש נכון בגופנים (פונטים), צבעי הפונטים, גדלי כותרות, יצירת טבלאות, לינקים, ריווחים, ושימוש נכון בכתבן של ממש הניהול של יאלו.
-
הגדרות המידות המדוייקות של כל האלמנטים הגרפיים ותצוגת יכולות של גמישות המערכת בנושאי העיצוב השונים
לשאלות, ייעוץ או סתם להגיד שלום :) תמיד תוכלו ללחוץ כאן ולשלוח לנו מייל בנושא